Soome laevatööstuse uhkus Finnjet läheb vanarauaks
07.05.2008 10:28
Soome laevaehituse 1970ndate uhkus reisiparvlaev Finnjet, mis praegu kuulub Da Vinci nime all Hollandi firmale Club Cruise, läheb vanarauaks.
Silja Line’ile kuulunud Finnjet
Foto: Küllike Rooväli
USA laevandusfirma US Shipbrokers teatas, et Da Vinci ehk Finnjet võttis eile Itaaliast Genovast suuna Punasele merele, kirjutab Helsingin Sanomat. Laev peaks uutele omanikele Saudi Araabias Jeddas üle antama hiljemalt mai keskel.
US Shipbrokers teatas oma netileheküljel juba varem, et müüs Finnjeti vanarauaks. Laeva hind oli 9,85 miljonit dollarit ehk 99,5 miljonit krooni.
Uued omanikud võivad laeva omakorda edasi müüa, kui peaksid selle eest sularaha saama.
Finnjeti kurss India ja Pakistani rannikul asuvate laevalammutustöökodade poole ei välista, et Finnjeti teekond lõpeb naelatehases.
Club Cruise ostis Finnjeti eelmise aasta novembris Silja Line’i endise omaniku Sea Containersi pankrotipesalt, tänavu jaanuaris nimetiati laev Da Vinciks.
Laev saabus Ühendriikidesse 2005. aastal, pakkudes peavarju Lousiana ülikooli 700 tudengile. Kõrgkoolil oli tookord vaja lisapinda New Orleansis möllanud orkaani Katrina tõttu. Alates 2006. aasta juunist seisis laev kasutuna Bahama saartel.
Uus omanik viis Da Vinci Itaaliasse, kus plaanitseti see muuta kruiisi- või kasiinolaevaks. Club Cruise’i tabasid aga majandusraskused ja firma on ilmselt oma esialgseid plaane muutnud.
Finnjet valmis Wärtsilä Helsingi laevatehases 1977. aastal ja siis oli see maailma suurim ja kiireim reisiparvlaev.
VE: Finnjet – soomlaste omaaegne uhkus
Soome laevatööstuse uhkus Finnjet läheb vanarauaks
07.05.2008 10:28
Soome laevaehituse 1970ndate uhkus reisiparvlaev Finnjet, mis praegu kuulub Da Vinci nime all Hollandi firmale Club Cruise, läheb vanarauaks.
Foto: Küllike Rooväli
USA laevandusfirma US Shipbrokers teatas, et Da Vinci ehk Finnjet võttis eile Itaaliast Genovast suuna Punasele merele, kirjutab Helsingin Sanomat. Laev peaks uutele omanikele Saudi Araabias Jeddas üle antama hiljemalt mai keskel.
US Shipbrokers teatas oma netileheküljel juba varem, et müüs Finnjeti vanarauaks. Laeva hind oli 9,85 miljonit dollarit ehk 99,5 miljonit krooni.
Uued omanikud võivad laeva omakorda edasi müüa, kui peaksid selle eest sularaha saama.
Finnjeti kurss India ja Pakistani rannikul asuvate laevalammutustöökodade poole ei välista, et Finnjeti teekond lõpeb naelatehases.
Club Cruise ostis Finnjeti eelmise aasta novembris Silja Line’i endise omaniku Sea Containersi pankrotipesalt, tänavu jaanuaris nimetiati laev Da Vinciks.
Laev saabus Ühendriikidesse 2005. aastal, pakkudes peavarju Lousiana ülikooli 700 tudengile. Kõrgkoolil oli tookord vaja lisapinda New Orleansis möllanud orkaani Katrina tõttu. Alates 2006. aasta juunist seisis laev kasutuna Bahama saartel.
Uus omanik viis Da Vinci Itaaliasse, kus plaanitseti see muuta kruiisi- või kasiinolaevaks. Club Cruise’i tabasid aga majandusraskused ja firma on ilmselt oma esialgseid plaane muutnud.
Finnjet valmis Wärtsilä Helsingi laevatehases 1977. aastal ja siis oli see maailma suurim ja kiireim reisiparvlaev.
Toimetas Mari Kamps, Postimees.ee