VE: Wiesmann – autotootja

Wiesmanni saladus

10.10.2008 15:18Tarmo Riisenberg/Auto Bild Eesti 

Saksa sõltumatul autotootjal Wiesmann on õnnestunud see, millest unistab enamik suveräänseid autotootjaid – siduda kvaliteetselt oma sõidukites autoajaloo klassikast inspireeritud disain ja maailma parimad jõuallikad.

 
Wiesmanni uusim mudel on BMW M6 mootoriga MF5.
Foto: Wiesmann

Nii Wiesmann Roadsteri kui ka kupeekerega Wiesmann GT loomisel on selgelt eeskujuks olnud autoajaloo klassikud: Jaguar XK120, Austin-Healey 3000, Bugatti 57 SC Atlantic, Alfa Romeo 6C jne, kirjutab Auto Bild Eesti.

Ning kui piiluda Wiesmanni luksuslike sportautode kapoti alla, vaatavad sealt vastu maailma mootoriehituse vaieldamatusse tippu kuuluvad BMW jõuallikad, mida Saksa autotootja tarnib Wiesmannile eksklusiivse lepingu alusel.

Wiesmann kui autotootja kasvas välja kahe venna, Friedhelm ja Martin Wiesmanni visadusest ja nupukusest. Aastaid pürgisid nad üheskoos omanimelise automargi loomise poole, nüüdseks on nime Wiesmann kandvaid (ja väga kvaliteetseid) sportautosid kogu maailmas müüdud üle tuhande. Saksamaa väikelinnast Dülmenist on saanud oluline sportautode ehituse keskus.

Värskeim Wiesmanni esindus avati septembri lõpul Leedu pealinnas Vilniuses. Auto Bild Eesti uuris esinduse avamisel osalenud Wiesmann GmbH & Co. KG rahvusvahelise turunduse juhilt Olaf Seewaldilt milles peitub nende firma edu saladus.

Tutvustage mõne sõnaga autotootjat nimega Wiesmann.
Me oleme väga eksklusiivne autofirma, mis on praeguseks eksisteerinud juba 20 aastat. Me toodame käsitööna autosid, mille tehniline pool on võimalikult nüüdisaegne. Seega on meie kolme mudeli jõuallikas, käigukast ja pidurid pärit BMW-lt. Kõik ülejäänu valmistame me käsitööna oma vabrikus Saksamaal Dülmenis.

Kui edukas autotootja Wiesmann on?
Kui me alustasime 20 aastat tagasi, ei tundnud meid keegi ja me pidime inimestele selgitama, mis või kes Wiesmann on. Esimesel tegevusaastal müüsime vaid neli autot.

Sel aastal plaanime müüa aga 200 Wiesmanni firmamärki kandvat sportautot. Seejuures ei müü me oma autosid mitte ainult Saksamaal, vaid pea kõigis Euroopa riikides, Lähis-Idas ja Venemaal.

Millisel maal on Wiesmanni autod kõige populaarsemad?
Siiamaani on ikkagi nii, et meie autod on kõige populaarsemad Saksamaal, kuid palju autosid müüakse ka Šveitsis, Venemaal ja Hiinas.


Kui palju edasimüüjaid on Wiesmannil maailmas?
Praegu on neid 27, kuid see arv kasvab pidevalt. Tänagi oleme siin ühe esinduse avamiseks.


Kas praegu toodab Wiesmann ainult kolme automudelit?
Jah, me toodame kolme eri autot. Esimene ja kõige vanem on rotster Wiesmann MF3, mille jõuallikas on pärit BMW M3-lt. Wiesmann MF4 on kupee, mille jõuallikas on BMW 650-lt. Värskeim auto meie mudelivalikus on kupee Wiesmann MF5, mida me esitlesime tänavuse aasta alguses Genfi autonäitusel ja mille mootor on pärit BMW M6-lt.

Teie autosid tähistatakse üksteisele järgnevate numbritega: MF3, MF4, MF5. Millal teeb oma debüüdi Wiesmann MF6?
Sellega läheb veel veidi aega. Järgmine uudismudel, mida näitame 2009. aasta Genfi autonäitusel, on lahtine versioon (rotster) MF4-st.

Teil on väga eriline läbisaamine BMW-ga, kes tarnib Wiesmannile oma jõuallikaid ja käigukaste otse tehasest. Kuidas õnnestus teil see saavutada?
Praegu vaatab BMW küll oma senist tarnepoliitikat üle, sest soovib oma sõidukite detaile pakkuda ka teistele autotootjatele. Samas oleme me viimased 20 aastat olnud kogu maailmas ainus autofirma, kes saab BMW-lt mootoreid, käigukaste ja piduridetaile otse.

Selle saavutamine oli muidugi keeruline protsess. Alguses ei soovinud nad meiega suhelda, kuid meil õnnestus luua kontakt BMW toonase arendusosakonna juhi dr Wolfang Reitzlega. Pärast meie rotsteriga (MF3) tehtud proovisõitu tegi ta omalt poolt kõik, et me saaksime tarnelepingu.

See oli Wiesmannile kui firmale suur vedamine?
Jah, seda see oli. BMW põhimõte oli toona, et firma toodangu kvaliteeti ei tohi rikkuda teiste tootjate tehtu. Kuid pärast seda, kui Reitzle oli sõitnud meie autoga, tunnistas ta, et meie toode on kvaliteetne ning osasid võib firmale tarnida ilma vähimagi takistuseta.


Kuidas on Wiesmannil õnnestunud saavutada nii kõrge kvaliteeditase? On ju maailmas väga palju väikesi autotootjaid, kelle sõidukite koostekvaliteet on lähedalt vaadates kohutav?
Me pühendame maksimaalselt palju aega oma autode kokkupanekule. Meile ei ole oluline lühendada ühe sõiduki kokkupanemiseks kuluvat aega. Wiesmanni eesmärk on olla esmaklassiliste autode tootja. Seega, kui kvaliteedi saavutamiseks on vaja kulutada 40 tundi rohkem, me kulutame need 40 tundi.

Teie eeliseks on ka nähtavasti lihtne mudelivalik, sest paljude eri variantide tootmisel hakkaks kvaliteet varem või hiljem kannatama?
Jah, nii see on. Sellest põhimõttest lähtuvalt otsustasime me MF5 luua, kasutades ära sõsarmudeli MF4 veermikku. Seetõttu ei lähe tootmine liiga keeruliseks.


Viimasel ajal on olnud väga palju juttu hübriidtehnoloogia tulekust sportautode maailma, eeskujuks näiteks Tesla ja Fisker. On teil selles vallas mingeid arenguplaane?
Me tegeleme praegu turuolukorra uurimisega. Usume, et hübriidjõuallikad on tulevikutehnoloogia, teisalt me ei näe, et selle järele oleks vajadust lähema viie aasta jooksul. Oleme küll valmis sellisteks arenguteks, kuid ma ei usu, et me reageerime enne viit-kuut aastat.

Wiesmanni peamised kliendid on vist eelkõige inimesed, keda mootorikütuse hind väga ei huvita?
Jah, nii see on. Elektriautode probleem on see, et neil puudub mootorimüra. Sportautodele iseloomulik hääl on tihti aga üks peamisi põhjuseid, miks üks või teine auto välja valitakse. Wiesmanni autodel on aga väga meeldejääv hääl.

Kes on Wiesmanni tavalised kliendid?
See on turuti erinev, kuid tavaliselt on need 40–60-aastased mehed, kes on üles ehitanud oma firma ja saavad nüüd endale lubada teenitud raha nautimist. Nad otsivad midagi väga erilist, midagi, mis on loodud spetsiaalselt nendele.

Praegu on kogu maailmas väga palju juttu majanduslangusest. Kuidas mõjutab see Wiesmanni tegevust?
Eelkõige mõjutab see suuri autotootjaid ja nende läbimüüki. Selle puhul olen isiklikult veendunud, et põhi pole veel käes. Luksusautode turg on samas veidi teistsugune.

Kui sa jaksad osta 200 000 eurot maksva auto, siis majanduslangus üldjuhul sind väga ei mõjuta. Küsimus taandub lihtsalt sellele, et kas sa tõesti tahad konkreetset toodet või mitte. Meie ei näe oma konkurentidena mitte teisi autotootjad, vaid pigem teisi luksuskaupu: laevu, reise, kinnisvara.

Mis on saanud kunagi Wiesmannile peamiseks sissetulekuallikaks olnud kabriolettide kõvakatuste tootmisest?
Neid me enam ei tooda. Tõesti, kunagi oli selliste katuste järele suur vajadus, kuid üha rohkem autotootjaid pakub juba kokkupakitava kõvakatusega kabriolette ning nõudlus meie toodete järele langes nii madalale, et sellega polnud mõtet enam edasi tegeleda.


Wiesmann on tuntud küll sportautode tootjana, kuid osalus mootorispordis on minimaalne
. Millised plaanid on teil selles vallas?

Kõne all on osalemine 24 tunni sõitudes, seda nii Nürburgringil kui ka Le Mansis. See aga nõuab tõsist ettevalmistust, sest katkestama pole mõtet minna. Kui iga start lõpeb katkestamisega, mõjub see kokkuvõttes halvasti firma mainele. Meie seda aga ei vaja.