Auto L

Linnaliinidel töötab nüüd Ekspress Auto L
MajandusEile otsustati kiirkorras, kes hakkab 1. septembrist linnaliinidel reisijaid vedama. Tänasest teeb seda firma Ekspress Auto L.

Kohtla-Järve linnavalitsuse leping Kohtla-Järve linnas 2001. aastast ühistransporditeenuseid osutanud Järve Bussipargiga lõppes 31. augustil. Linna välja kuulutatud riigihankekonkurss sellele teenusele peatati, sest üks osalejaid, firma Atko Grupp tütarettevõte vaidlustas tingimused.

„Sellisel juhul on meil õigus sõlmida endistel tingimustel leping praegu teenindava firmaga, kuid Järve Bussipark keeldus sellest,“ ütles linnapea Jevgeni Solovjov.

Järve Bussipargi direktor Erkki Veismann põhjendas pakutud lepingu sõlmimisest keeldumist sellega, et teda ei rahulda tingimused, eelkõige dotatsioonisumma.

„Pakutud hinna eest pole võimalik linna teenindada,“ ütles ta Põhjarannikule. „Ja lihtsalt pole bussijuhte, kes nõustuksid rooli istuma. Tallinnas pakutakse bussijuhtidele 10 000 krooni palka, meil on keskmine koos ületööga 8000. Näiteks Narvas on ühe kilomeetri maksumus 17,80, Tartus 19, meil aga 12,80 krooni.“

Et ühissõidukid pärast 31. augustit päris seisma ei jääks, esitas linnavalitsus riigihankeametile taotluse lubada korraldada kutsetega läbirääkimistega konkurss. Eile see toimuski, osalejaid oli neli: Ekspress Auto L, I.V.P. Reisid, AS Sebe ja Järve Bussipark. Konkursi peamine tingimus oli, et bussid peavad tellitavatel liinidel aastaga läbima 1,4 miljonit kilomeetrit ning selle eest saab veofirma kokku 7 miljonit krooni dotatsiooni, millest kaks kolmandikku maksab linn ja ülejäänu riik.

Firma Ekspress Auto L ei ületanud oma pakkumises seda summat, st ta oli valmis reisijaid vedama, saades aastas 7 miljonit krooni dotatsiooni. Järve Bussipark küsis üle 8 miljoni aastas (2 aastaks 17,58 miljonit), Sebe 12 miljonit ja seega kaheks aastaks 24 miljonit. I.V.P. Reisid oma pakkumist ei esitanud, nad osalesid konkursil koos OÜga Ekspress Auto L.

„Eile tunnistati konkursi võitjaks Ekspress Auto L, kellega sõlmitakse leping ühistranspordi liikluse korraldamiseks ning see kehtib riigihankekonkursi lõpuni ja võitja selgumiseni, kuid mitte üle kahe aasta,“ märkis Jevgeni Solovjov.

Linnapea kinnitas, et kõik septembri kuukaardid kehtivad ka firma Ekspress Auto L bussides.

Kavas on kommertsliine optimeerida

Firma Ekspress Auto L juht Anatoli Listov ütles eile Põhjarannikule, et kavatseb suurendada bussijuhtide arvu, tagades neile väärika palga mitte piletihinna tõusu, vaid kommertsliinide optimeerimisega.

„Töötame koos I.V.P. Reiside kui alltöövõtjaga ja kavatseme suurendada piletitulu, kasutades sõidukeid liinidel ratsionaalselt,“ märkis Anatoli Listov. „Õhtusel ajal on käigus peamiselt väikebussid, tipptunnil aga suured bussid.“

Firma Ekspress Auto L teenindab reisijaid ka maakondlikel ja kaugliinidel. Anatoli Listov kinnitas, et busse jätkub ka linnaliinidele. „Võib-olla ilmnevad esimestel päevadel mingid nüansid, kuid arvan, et kõikidel liinidel kulgeb liiklus normaalselt.“

Erkki Veismann oli pärast eilset konkurssi oma ettevõtte tuleviku suhtes optimistlik. „Meie bussijuhid tööta ei jää, meil on tellimused inimeste vedamiseks karjääridest, töötame ka mujal Eestis,“ ütles ta.

NIINA VOROPAJEVA
Reede, 1.9.2006

 
Põhjarannik