Džässooper ”Manon” toob lavale Eesti ja Soome kirkamad interpreedid
Vanemuine toob Jõhvis maailma esmaettekandena lavale Heikki Sarmanto džässooperi kirglikust armastusloost “Manon”, kus peaosatäitja Hanna-Liina Võsa kõrval astuvad üles ka Peeter Volkonski, Marju Kuut ja Jassi Zahharov.
Pikka aega Ameerikas elanud heliloojat Heikki Sarmantot hakkas džässimuusikuna kummitama tõsiasi, et muusikateatris saab väga harva kuulata džässmuusikaga seonduvat ning seda isegi džässi Mekaks peetavas New Yorgis. “Ooperitest meenub vaid Gershwini “Porgy ja Bess”, mille võiks džässooperite hulka arvata,” märgib ta.
Et kuulaja saaks tekstist aru
Abbe Prevost´ novelli “Manon Lescaut” põhjal libreto kirjutanud Kim Rich on toonud peategelase, kauni ja romantilise, kuid veidi naiivse tütarlapse Manoni Pariisist elama New Yorki, Manhattani saarele. “Minu ja Kim Richi koostöös sündinud versioon on kahe noore inimese – Manoni ja Davidi vahel kulgev armastusdraama, millest peegeldub suurlinna kiiret elutempot, erinevaid rütme ja kultuurilist mitmekesisust,” märgib Sarmanto, kelle eriline anne teksti ja muusika kokkuviimisel on andnud talle ajakirjanduse poolt nimetuse “rahvuslik-romantiline džässlüürik”. 2005. aastal anti talle Soomes aunimetus Džässilegend.
Sarmanto on kinnitanud, et “Manoni” kirjutades ei tahtnud ta luua traditsioonilist soprani, tenori, baritoni ja bassi partiisid sisaldavat teost, vaid muusikadraamat, mille laulumaneer oleks ligilähedane kõnehäälele. “Olen vältinud tavapäraseid kõrgeid ja madalaid registreid, et kuulaja saaks tekstist selgesti aru,” märgib Sarmanto, kes on teost rikastanud ka improvisatsioonilisusega, kaasates džässansambli, kes koos sümfooniaorkestri, koori ja solistidega loob ainulaadse ettekande.
Kerjused Volkonski ja Kuut
Vanemuise kontserdimaja toob lavale 3,5 tunni pikkuse ooperi lühendatud versiooni kontsertettekande, kus teevad kaasa paremad interpreedid Eestist ja Soomest. Kirev solistide ansambel pakub lisaks kõrgetasemelisele vokaalile ka intrigeerivaid rollilahendusi. Nii näeb publik laval elu hammasrataste vahele jäänud kerjuste rollis Peeter Volkonskit ja Marju Kuuti ning eraklubis “vabakutselise konsultandina” töötava prostituudi osas Sofia Rubinat. Peaosatäitjat kehastab Hanna-Liina Võsa, tema poolvenda, all-linna eraklubi omanikku Lescaut´d Jassi Zahharov. Manoni armastatu David Gray Jr osas astub üles soomlane Pekka Kurki, kes on esinenud vokaalsolisti ja instrumentalistina mitmetes ansamblites – rokkmuusikat ja R&B-d viljelevatest kollektiividest džässini välja.
Soomest on ka dirigent Rauno Tikkanen, kes töötab Kuopio muusika- ja tantsuakadeemia rektorina ning dirigeerib käesoleval hooajal ka USAs, ning koreograaf Russell Adamson, kes on Estonias toonud menukalt lavale džässballetid “In the Moon” ja “At the Still Point”.
Lavastuses teevad kaasa Lembit Saarsalu džässkvintett, Pärnu linnaorkester ning džässkoor HaleBopp Singers, kes on osalenud ka Alo Mattiiseni risotooriumi “Roheline muna” ettekandel.
“Manon” etendub Jõhvi kontserdimajas kolmapäeval, 13. veebruaril algusega kell 19. Pääse maksab 150 ja 100 krooni.
Džässooper “Manon”
Pikka aega Ameerikas elanud heliloojat Heikki Sarmantot hakkas džässimuusikuna kummitama tõsiasi, et muusikateatris saab väga harva kuulata džässmuusikaga seonduvat ning seda isegi džässi Mekaks peetavas New Yorgis. “Ooperitest meenub vaid Gershwini “Porgy ja Bess”, mille võiks džässooperite hulka arvata,” märgib ta.
Et kuulaja saaks tekstist aru
Abbe Prevost´ novelli “Manon Lescaut” põhjal libreto kirjutanud Kim Rich on toonud peategelase, kauni ja romantilise, kuid veidi naiivse tütarlapse Manoni Pariisist elama New Yorki, Manhattani saarele. “Minu ja Kim Richi koostöös sündinud versioon on kahe noore inimese – Manoni ja Davidi vahel kulgev armastusdraama, millest peegeldub suurlinna kiiret elutempot, erinevaid rütme ja kultuurilist mitmekesisust,” märgib Sarmanto, kelle eriline anne teksti ja muusika kokkuviimisel on andnud talle ajakirjanduse poolt nimetuse “rahvuslik-romantiline džässlüürik”. 2005. aastal anti talle Soomes aunimetus Džässilegend.
Sarmanto on kinnitanud, et “Manoni” kirjutades ei tahtnud ta luua traditsioonilist soprani, tenori, baritoni ja bassi partiisid sisaldavat teost, vaid muusikadraamat, mille laulumaneer oleks ligilähedane kõnehäälele. “Olen vältinud tavapäraseid kõrgeid ja madalaid registreid, et kuulaja saaks tekstist selgesti aru,” märgib Sarmanto, kes on teost rikastanud ka improvisatsioonilisusega, kaasates džässansambli, kes koos sümfooniaorkestri, koori ja solistidega loob ainulaadse ettekande.
Kerjused Volkonski ja Kuut
Vanemuise kontserdimaja toob lavale 3,5 tunni pikkuse ooperi lühendatud versiooni kontsertettekande, kus teevad kaasa paremad interpreedid Eestist ja Soomest. Kirev solistide ansambel pakub lisaks kõrgetasemelisele vokaalile ka intrigeerivaid rollilahendusi. Nii näeb publik laval elu hammasrataste vahele jäänud kerjuste rollis Peeter Volkonskit ja Marju Kuuti ning eraklubis “vabakutselise konsultandina” töötava prostituudi osas Sofia Rubinat. Peaosatäitjat kehastab Hanna-Liina Võsa, tema poolvenda, all-linna eraklubi omanikku Lescaut´d Jassi Zahharov. Manoni armastatu David Gray Jr osas astub üles soomlane Pekka Kurki, kes on esinenud vokaalsolisti ja instrumentalistina mitmetes ansamblites – rokkmuusikat ja R&B-d viljelevatest kollektiividest džässini välja.
Soomest on ka dirigent Rauno Tikkanen, kes töötab Kuopio muusika- ja tantsuakadeemia rektorina ning dirigeerib käesoleval hooajal ka USAs, ning koreograaf Russell Adamson, kes on Estonias toonud menukalt lavale džässballetid “In the Moon” ja “At the Still Point”.
Lavastuses teevad kaasa Lembit Saarsalu džässkvintett, Pärnu linnaorkester ning džässkoor HaleBopp Singers, kes on osalenud ka Alo Mattiiseni risotooriumi “Roheline muna” ettekandel.
“Manon” etendub Jõhvi kontserdimajas kolmapäeval, 13. veebruaril algusega kell 19. Pääse maksab 150 ja 100 krooni.
PR
Neljapäev, 7.2.2008