Jõhvi-Narva maantee neljarealiseks

 Jõhvi-Narva maantee neljarealiseks
JuhtkiriKaks arenevat suunda teevad oma koosmõjul üha murelikumaks. Esiteks on liiklus meie maanteedel muutunud üha ohtlikumaks, mille kinnituseks on taas suurenema hakanud raskete liiklusõnnetuste arv. Teiseks teeb Eesti transiidiäris üha pikemaid arengusamme ja see tähendab meie maanteedele aina uut raskeveokite lisandumist.

Samal ajal kulutab riik Euroopa Liidu toel küll ka sadu miljoneid kroone meie teede parandamiseks, kuid tegemist on üldjuhul olemasoleva teekatte värskendamise, mitte teede laiendamisega.

Ida-Virumaad läbival Tallinna-Narva maanteel liigub juba praegu palju kaubaveokeid. Peaaegu iga positiivne uudis mühinal kasvava Sillamäe sadama edusammudest tähendab kõige muu kõrval ka uute suurte veoautode ilmumist meie maanteedele. Näiteks laevaga Sillamäele saabunud 3000 Fordi toimetamine Narva piiripunkti tähendab automaatselt seda, et suured treilerid vihuvad seda vahet sõita rohkem kui 300 korda. Aga see on alles algus.

Kui lõpuks peaks valmima uus sild üle Narva jõe ja uued piiripunktid, mille läbilaskevõime tuleb praegustest tunduvalt suurem, siis suunduvad siia kanti kindlasti ka palju suuremad maanteetransiidivood. Arvestagem ka seda, et maantee äärde jäävate suurlinnade elanikud autostuvad lähitulevikus üha enam ja lisagem ka need turistide hordid, kes eeldatavasti siin kandis liikuma hakkavad.

Seega tuleks sama valjul häälel, nagu nõutakse Tallinna-Tartu maantee ehitamist neljarealiseks, nõuda seda ka Narva-Jõhvi maantee puhul. See teema tuleb riigi tasandil tõstatada just praegu, sest nii suure projekti ettevalmistamiseks ja teostamiseks kulub nagunii palju aastaid.

Laupäev, 11.11.2006 Põhjarannik