Kaubamärkide mõju

Inimaju reageerib tugevamini mõjukatele kaubamärkidele
17:10

Saksamaa teadlaste kinnitusel tekitavad mõjuvõimsad kaubamärgid ajus tavapärasest tugevama reaktsiooni.

Müncheni Ludwig-Maximiliani ülikooli meditsiinikateedris uuriti magnetresonantsi (MRI) abil inimeste ajutööd, kellele samal ajal näidati maailma mõjuvõimsate kaubamärkide tootefotosid või logosid, kirjutab Sciencedaily.com. «Leidsime, et mõjukate kaubamärkide näitamine käivitas aju teatud piirkondades tugeva reaktsiooni. Vähemkuulsate kaubamärkide puhul seal ajupiirkondades seda ei tekkinud,» sõnas radioloog Christine Born. Teadlase uurisid 20 täiskasvanud mehe ja naise aju magnetresonansi abil. Katsealustele näidati kolme sekundi jooksul vaheldumisi tugevate ja nõrkade kaubamärkide toodangu pilte ja logosid. Iga pildi näitamise järel esitati küsimus, millel sai vastata nupule vajutamisega, neljapalli skaalas, alates mittenõustumisest kuni täieliku nõustumiseni. Küsimuseks oli, kas näidatud kaubamärk on tugev või nõrk. Vastamise ajal salvestati kõige tugevamini reageerinud ajuosade töö. Teadlased tegid kindlaks, et tugevate kaubamärkide peale reageerisid eelkõige esmase infotöötlusega tegelevad ajukoore osad ja aju piirkonnad, mis vastutavad positiivsete emotsioonide tekke eest. «Tuntud ja tugevaid kaubamärke töötles aju palju vähema energiakuluga, samas kui nõrkade kaubamärkide puhul aktiviseeriti ka need aju osad, mis tegelevad mälu ja negatiivsete emotsioonidega,» selgitas Born. Borni kinnitusel saavad firmad nende uurimust enda huvides edukalt ära kasutada.