Õnnesärgis poolakad

Ime, et poolakate lennuk ei plahvatanud!

Õhtuleht,

Kaarel Tigas
27.08.2010 07:08

“Lennuk hakkas Ülemiste järve poolt õhku tõusma ja libises siis kõhu peal rada mööda, tulejutt ja suitsupilv taga, ning jäi mõne aja pärast seisma,” meenutab lennujaama päästeülem Poola

An-26ga kolmapäeval juhtunud õnnetust. Tallinna lennujaama päästeteenistuse korrapidaja nägi õnnetust üleeile enne kella kaheksat õhtul ilmselt esimesena, räägib lennujaama päästeteenistuse ülem Toomas Mardo. “Läks väga hästi, et lennuk ei puudutanud lennurada kummagi tiivaga. Kui lennuk oleks mingil põhjusel külje ette keeranud, siis reeglina

läheb tiib vastu maad,” kirjeldab Mardo. Tiibades on kütusepaagid ja maapuute tagajärjeks olnuks plahvatus.

Poola lennufirma Exin viiest AN-26st seisab Tallinnas vanarauana juba kaks. Kumbki neist õnneks ei süttinud.

Sel korral põhjustas õnnetuse majandusministeeriumi uurimiskomisjoni juhi Jens Haugi sõnul ilmselt inimlik eksimus. Arvatavasti tõmmati telikud sisse enne, kui lennuk end õhku rebida jõudis. Seetõttu lennuk rajale prantsataski.

Meeskond pääses

Telikutega tegeleb lennukis pardamehaanik ja vastava käskluse annab piloot.

Kui päästjad poolteise minutiga kohale jõudsid, olid neli meeskonnaliiget juba lennukist välja tulnud.

“Jumal soosib neid poolakaid siin Tallinnas,” naljatab Mardo.

Päästjad märkasid lennuki mootoritest tulevat suitsu ja tegid õhulaeva alla ja peale turvava vahupadja. Juhuks, kui olnuks vaja lennukisse siseneda, tehti ka suitsusukeldumisliin. 

Lõpuks tõsteti lennukivrakk koos selles oleva kaubaga kahe kraana abil treilerile ning veeti ruleerimistee otsa, kus see lennuliiklust ei sega. Lennurada puhastati ja kontrolliti, kahjustusi ei leitud.

Lennujaama juhatuse liikme Erik Sakkovi sõnul oli kõige keerulisem teisi lende ootavaid inimesi informeerida. Kuid ära jäi ainult kuus lendu ja liiklus taastus pärast kella ühte öösel.

Õnnetuse uurimisse peaks selgust tooma 2. september, kui majandusministeeriumi uurimiskomisjon saab pardasalvestiste info.

Lennufirma Exin piirdub kommentaaride asemel lakoonilise õnnetuseteatega firma kodulehel.

AN-26 on kahe turbopropellermootoriga kaubalennuk, mille maksimaalne stardikaal on 26 tonni, keskmine kiirus 400 km/h ja maksimaalne lennukõrgus 7200-7500 m. Meeskonda kuulub kuni 4 liiget – kapten, II piloot, mehaanik ja navigaator.