Seaduseandjad ja otsustades valimisprogrammide järgi ka tulevased poliitikud ei soovi ja pole võimelised Euroopa Liidu esijoodik-riigi tiitlist loobuma. Muidu oleks ehk midagi ette võetud… Või pole ideed, kuidas seda teha?
Usun siiski, et kui alustame ise-enda mõtteviisi muutmisest, valehäbist ja probleemi mittetunnistamisest, suudame järkjärgult ka viinakatku ja selle tagajärgi pärssida.
Kuna alkohoolsete tootmine on äri, siis pole mõistlik ka selle äri reklaami keelata. Kas või põhjusel, et alkoholi importi sellega ei vähenda.
Mida ette võtta?
Tegelikult on mõneti analoogilise probleemi toimiv lahendus ju hasartmaksu (ja Hasartmaksunõukogu) näol olemas.
Samas tõdeme, et alkohoolseid jooke on juba maksustatud aktsiisiga, mistõttu täiendav maksustamine pole mõistlik.
Mis aga ei tähenda seda, et ei või koormata alkohoolsete jookide reklaamitootjaid, reklaamiavaldajaid ja -vahendajaid alkoholireklaamimaksuga, kusjuures reklaamimaksu residendid deklareerivad ja tasuvad reklaamimaksu igakuiselt riigi e-maksuametile.
Selgitan idee võimalikku rakendust näidete varal:
Viinatootja teades, et on kehtestatud alkoholi reklaamimaks, sõlmib joogi reklaamimiseks hankelepingud reklaamivalmistajaga ja reklaamtoote avalikustava/eksponeeriva meediafirmaga.
Reklaamtoote (plakati, videoklipi, banneri jms) valmistajafirma ja avaldaja meediafirma (vmt ) tasuvad maksuametile alkoholi reklaamimaksu seadusega kehtestatavas määras.
Õllefirma teades, et on kehtestatud alkoholi reklaamimaks, sõlmib reklaami eesmärgil sponsorlepingu motosportlasega.
Maksuametile tasub alkoholi reklaamimaksu seadusega kehtestatavas määras motosportlane.
Alkoholivalmistajad ja müüjad osalevad õllefestivalil. Maksuametile tasub alkoholi reklaamimaksu seadusega kehtestatavas määras õllefestivali korraldaja (üritusel kauplejate ja külastajate arvu järgi).
Toiduainete kauplus sai alkohoolsete jookide müügiloa.
Maksuametile tasub alkoholi reklaamimaksu seadusega kehtestatavas määras kaupluse omanik (alkohoolsete tootenimetuste arvu järgi).
Restoranide, baaride, klubide jtt omanikud tasuvad Maksuametile alkoholi reklaamimaksu seadusega kehtestatavas määras alkohoolsete tootenimetuste arvu järgi.
Maksuameti poolt kogutud alkoholi reklaamimaks suunatakse alkoholivastaste meetmete finantseerimiseks Alkoholimaksunõukogule.
Oma põhimääruse järgi tegutsev Alkoholimaksunõukogu otsustab, milliseid alkoholivastaseid meetmeid (projekte, üritusi, kampaaniaid, programme jms) ja alkoholi liigtarbimise ohvrite toetamise abiprojekte (AA-toetusgrupid, naiste varjupaigad, liiklus- ja uriohvrid, abitelefonid, lastekodud, kainestusmajad, traumapunktid jms) finantseerida.
Reklaam antialko teenistusse
Reklaam antialko teenistusse
Seaduseandjad ja otsustades valimisprogrammide järgi ka tulevased poliitikud ei soovi ja pole võimelised Euroopa Liidu esijoodik-riigi tiitlist loobuma. Muidu oleks ehk midagi ette võetud… Või pole ideed, kuidas seda teha?
Usun siiski, et kui alustame ise-enda mõtteviisi muutmisest, valehäbist ja probleemi mittetunnistamisest, suudame järkjärgult ka viinakatku ja selle tagajärgi pärssida.
Kuna alkohoolsete tootmine on äri, siis pole mõistlik ka selle äri reklaami keelata. Kas või põhjusel, et alkoholi importi sellega ei vähenda.
Mida ette võtta?
Tegelikult on mõneti analoogilise probleemi toimiv lahendus ju hasartmaksu (ja Hasartmaksunõukogu) näol olemas.
Samas tõdeme, et alkohoolseid jooke on juba maksustatud aktsiisiga, mistõttu täiendav maksustamine pole mõistlik.
Mis aga ei tähenda seda, et ei või koormata alkohoolsete jookide reklaamitootjaid, reklaamiavaldajaid ja -vahendajaid alkoholireklaamimaksuga, kusjuures reklaamimaksu residendid deklareerivad ja tasuvad reklaamimaksu igakuiselt riigi e-maksuametile.
Selgitan idee võimalikku rakendust näidete varal:
Reklaamtoote (plakati, videoklipi, banneri jms) valmistajafirma ja avaldaja meediafirma (vmt ) tasuvad maksuametile alkoholi reklaamimaksu seadusega kehtestatavas määras.
Maksuametile tasub alkoholi reklaamimaksu seadusega kehtestatavas määras motosportlane.
Maksuametile tasub alkoholi reklaamimaksu seadusega kehtestatavas määras kaupluse omanik (alkohoolsete tootenimetuste arvu järgi).
Maksuameti poolt kogutud alkoholi reklaamimaks suunatakse alkoholivastaste meetmete finantseerimiseks Alkoholimaksunõukogule.
Oma põhimääruse järgi tegutsev Alkoholimaksunõukogu otsustab, milliseid alkoholivastaseid meetmeid (projekte, üritusi, kampaaniaid, programme jms) ja alkoholi liigtarbimise ohvrite toetamise abiprojekte (AA-toetusgrupid, naiste varjupaigad, liiklus- ja uriohvrid, abitelefonid, lastekodud, kainestusmajad, traumapunktid jms) finantseerida.
Avo Blankin
www.virumaa.ee