Ameerika veduritest (VT)

Ameerika veduri rattaid treitakse üle Tapal

Eesti Raudtee soovib juba lähiajal kaubavedudel kasutusele võtta Ameerika päritoluga mootorvedurid, et kiirendada transiitvedusid ja parandada kogu veduripargi võimsust ja ökonoomsust.

Kuuldusi meie jaoks uute vedurite kehvast kvaliteedist ja suurtest probleemidest nende katsetusel, peab Eesti Raudtee avalike suhete juht Margus Värav tugevasti liialdatuks.

“Esimene Ameerika vedur toodi juba Tapa Veduridepoosse remonti,“ teatas anonüümsust palunud allikas Tapalt.

Tapal treitakse veduri veermed üle

Veduri saabumise täpsemaid põhjuseid helistaja ei teadnud, kuid märkis, et teise veduri abil see kohale toimetati ja et ta nägi seda.

Margus Värav ütles, et ta uuris veduri Tapale toimetamise põhjust ja see oli järgmine: veduri veermiku rattad tuleb üle treida ja viia täpselt vastavusse Eesti raudteel olevate rööpmete profiiliga.

Asi on selles, et praegu asub Tapal Eestis ainuke niisugune suur ja võimas treipink, kus niisugust tööd saab teha ja mis läks maksma 16 miljonit krooni.

Mis puutub vedurite katsetustesse, siis on päris loomulik, et meie oludes täiesti uute vedurite kasutuselevõtul võib tekkida igasuguseid, just tehnilist laadi küsimusi ja probleeme. Nende võimalikuks kindlakstegemiseks need katsed ongi. Oma tingimused on raudteel liikumiseks seadnud ja neid jälgib raudteeamet.

“Helistamise järgi tundub mulle, nagu otsiks ajakirjandus ja osa inimesi nimme, et midagi peaks nende veduritega olema äärmiselt sandisti, et need on kusagile teel jäänud,” märkis ta.

Kogu veduripark vahetub

Eesti Raudtee omanikud otsustasid välja vahetada kogu senise veduripargi. Selleks leiti 74 Ameerika Ühendriikide raudteel kasutusel olnud ja liisingufirmale tagastatud tugevajõulist Dash-7 sarja vedurit.

Need diiselelektrilised vedurid on rasked, teljekoormus on neil kuni 35 tonni, elektriülekandega ja varustatud vahelduvvoolu diiselgeneraatoritega.

Eesti Raudtee veeremiteenistuse tehnikagrupi juhi Jüri Loogi kinnitusel on need lihtsa ehitusega, väga töökindlad ja hõlpsad juhtida. USA vedurid on ette nähtud pikkade ja raskete rongide vedamiseks.

Neil on nüüdisaegne moodne varustus, sealhulgas pardaarvutid.

Esimese partiina saabus Ameerikast laevaga kümme vedurit. Järgimise korraga tuleb neliteist.

Margus Värava sõnul tuuakse käesoleva aasta jooksul kohale kõik 74 tellitud vedurit.

“Transiitvedudes on konkurents tugev ja me ei saa ootama jääda, et need vood meilt transpordivõimaluste puudumise pärast mujale läheksid,” märkis avalike suhete juht.

Ta rääkis, et kavandatava Tapa Veduridepoo üleviimise tõttu Tallinnasse on raudteelinnas pinged kõrgel.

“Hüvitiste maksmise ja muude meetmetega püüame me neid pingeid igati vähendada,” ütles ta, lisades, et saab inimeste olukorrast aru, kuid püütagu ka ettevõtet mõista.

Valdo Einmann
valdo@virumaateataja.ee

Postitatud rubriiki Määratlemata. Talleta püsiviide. Kommenteerimine ja trackback-viidete lisamine ei ole lubatud.