VE: Ahtme vagunitehas

Täna, reedel 8. augustil pannakse nurgakivi Ahtmesse rajatavale vagunitehasele, kus tulevikus saab tööd 400 inimest.

Tehast rajav firma UVZ & AVR kavatseb hakata Ahtmes tootma kuni 3000 naftatsisterni aastas. Peale selle on plaanis hakata seal tegema vagunite tehnohooldust ja remonti. Firma kavandab oma aastakäibeks täisvõimsuse saavutamisel 1-1,5 miljardit krooni.

Tehase rajamine läheb maksma 240-270 miljonit krooni. Praeguses etapis finantseerib tehase rajamist UVZ & AVR omavahenditest, kuid ettevõtte teatel on projekti rahastamisest huvitatud ka mitmed pangad. Vagunitehast rajatakse koostöös Venemaa suurima vaguni- ja tankitootja Uralvagonzavodiga, kes saab UVZ & AVRi kaudu Eesti liitumise korral Euroopa Liiduga oma tugipunkti Euroopa majandustsoonis. Niþni Tagilis asuv Uralvagonzavod ei osale esialgu Ahtme vagunitehase rajamises investorina, kuid UVZ & AVRi pressiteate kohaselt käivad selle üle läbirääkimised. Praegu tegelevad Venemaa tööstusgigandi spetsialistid tehase projekteerimisega.

Uralvagonzavod hakkab ka tarnima Ahtme vagunitehasele seadmeid ja töötab välja tehnoloogia.

UVZ & AVRi pressiesindaja Ain Allase sõnul tegutseb Ahtmes juba väike tehase katsejaoskond, kus on augustikuu jooksul plaanis valmis teha 50 uut tsisterni. “Reedel toimuval nurgakivipaneku tseremoonial näitame me viit esimest valmis tsisterni,” ütles Allas.

UVZ & AVRi tegevdirektori Vadim Gvozdevi sõnul on sel faktil ettevõttele põhimõtteline tähtsus. “Asjaolu, et toodang tuleb välja ajal, mil tehast alles rajatakse, suurendab investeeringu efektiivsust,” kinnitas Gvozdev.

UVZ & AVRi asutajaks on Eesti transiidi operaatorfirma AVR Transservice, kelle põhilised äripartnerid Venemaal on Jukos Transservice ning mitmed Lukoili ekspediitorfirmad.

Uue vagunitehasega Ahtmes loodab AVR Transservice tugevdada oma positsioone turul. “Eestist võib tänu UVZ & AVRile saada Balti riikide vaguniehituskeskus. See omakorda võimaldab tugevdada kogu riigi positsiooni naftatoodete rahvusvahelises transiidiäris,” märgitakse pressiteates.

ERIK GAMZEJEV
Reede, 8.08.2003

XXX

Ahtme tehase territooriumilt veeres eile välja viis naftatsisterni

Kuigi Ahtmesse rajatav vagunitehas sai eile alles nurgakivi, veeres tehase territooriumilt juba eile välja viis uhiuut naftatsisterni.

Tehast rajava ASi UVZ & AVR koostööpartner, Venemaa tööstusgigant Uralvagonzavod oli saatnud Ahtmesse viis Niþni Tagilis kokku pandud tsisterni, mis siin värvikatte ja logod peale said.

UVZ & AVRi tegevdirektor Vadim Gvozdev ütles, et tehas on kavas käiku anda tänavu detsembris, kuid juba praegu käib katsejaoskonnas töö esimeste vagunitega ning viis tsisterni on selle töö esimene tulemus.

“Praegu on meil tööl 24 inimest,” ütles Gvozdev. “Meil tuleb väga lühikese aja jooksul luua töövõimeline kollektiiv, kes suudaks tööd teha moodsate seadmetega. Detsembris vajame juba 120 inimest. Hiljem, kui tehas saavutab täisvõimsuse, tekib töökohti ligemale 400.”

Tehasele nurgakivi paneku puhul oli Ahtmesse saabunud ka Uralvagonzavodi peadirektor Nikolai Malõhh. “Täna on siin tähendusrikas sündmus, mis on minu arvates heaks signaaliks nii poliitikutele kui investoritele, et Eestiga saab ja tuleb koostööd teha. Rajatava tehase toodangut vajatakse nii Eestis kui Venemaal. Me teeme tööd selle nimel, et tugevneksid nii Eesti ja Venemaa sõprus kui ka mõlema riigi majandus,” lausus Malõhh.

Malõhh ütles, et Uralvagonzavod otsustas osaleda Eestisse vagunitehase ehitamises, kuna ta veendus, et UVZ & AVRi omaniku AVR Transservice’i näol on siin olemas tugev transiidifirma. “Me usume selle ettevõtmise edusse ja ka see koht on tehase jaoks sobilik. Esimestel kuudel tehakse siin valmis 25 vagunit. Hiljem hakkavad tootmismahud kasvama. Peame võimalikuks toota siin mitu tuhat vagunit aastas,” ütles Malõhh.

“Me otsustasime selles projektis osaleda, kuna meil endil pole otstarbekas tootmismahte suurendada, sest tehas on niigi ülekoormatud,” märkis Malõhh, kes lisas, et ühe Kasahstani tehase kõrval tuleb Ahtmesse teine Uralvagonzavodi ühisettevõte väljaspool Venemaad.

Niþni Tagilis asuv Uralvagonzavod on maailma suurim vaguneid ja tanke tootev ettevõte. Territooriumi poolest on see Euraasia mandri suurim tööstusettevõte. Seal töötab 33 000 inimest. Ettevõttele kuuluvad linnas oma kultuuri- ja spordipaleed ning staadion. Lisaks tööstusele tegeleb ettevõte ka põllumajandusega.

Nikolai Malõhhi sõnul on Uralvagonzavodi töötajate keskmine kuupalk 250 dollarit, paljud spetsialistid teenivad aga kuni 1000 dollarit. “Ma arvan, et ka Ahtme tehase töötajad hakkavad saama head palka ja sellest saavad maksude näol lisatulu kohalikud eelarved,” ütles Malõhh.

Vagunitehas rajatakse Ahtmesse ASile Silbet kuuluvale territooriumile. Silbet on tehase ehituse esimese järgu peatöövõtja.

NIINA VOROPAJEVA
Laupäev, 9.08.2003 Kuigi Ahtmesse rajatav vagunitehas sai eile alles nurgakivi, veeres tehase territooriumilt juba eile välja viis uhiuut naftatsisterni.

Tehast rajava ASi UVZ & AVR koostööpartner, Venemaa tööstusgigant Uralvagonzavod oli saatnud Ahtmesse viis Niþni Tagilis kokku pandud tsisterni, mis siin värvikatte ja logod peale said.

UVZ & AVRi tegevdirektor Vadim Gvozdev ütles, et tehas on kavas käiku anda tänavu detsembris, kuid juba praegu käib katsejaoskonnas töö esimeste vagunitega ning viis tsisterni on selle töö esimene tulemus.

“Praegu on meil tööl 24 inimest,” ütles Gvozdev. “Meil tuleb väga lühikese aja jooksul luua töövõimeline kollektiiv, kes suudaks tööd teha moodsate seadmetega. Detsembris vajame juba 120 inimest. Hiljem, kui tehas saavutab täisvõimsuse, tekib töökohti ligemale 400.”

Tehasele nurgakivi paneku puhul oli Ahtmesse saabunud ka Uralvagonzavodi peadirektor Nikolai Malõhh. “Täna on siin tähendusrikas sündmus, mis on minu arvates heaks signaaliks nii poliitikutele kui investoritele, et Eestiga saab ja tuleb koostööd teha. Rajatava tehase toodangut vajatakse nii Eestis kui Venemaal. Me teeme tööd selle nimel, et tugevneksid nii Eesti ja Venemaa sõprus kui ka mõlema riigi majandus,” lausus Malõhh.

Malõhh ütles, et Uralvagonzavod otsustas osaleda Eestisse vagunitehase ehitamises, kuna ta veendus, et UVZ & AVRi omaniku AVR Transservice’i näol on siin olemas tugev transiidifirma. “Me usume selle ettevõtmise edusse ja ka see koht on tehase jaoks sobilik. Esimestel kuudel tehakse siin valmis 25 vagunit. Hiljem hakkavad tootmismahud kasvama. Peame võimalikuks toota siin mitu tuhat vagunit aastas,” ütles Malõhh.

“Me otsustasime selles projektis osaleda, kuna meil endil pole otstarbekas tootmismahte suurendada, sest tehas on niigi ülekoormatud,” märkis Malõhh, kes lisas, et ühe Kasahstani tehase kõrval tuleb Ahtmesse teine Uralvagonzavodi ühisettevõte väljaspool Venemaad.

Niþni Tagilis asuv Uralvagonzavod on maailma suurim vaguneid ja tanke tootev ettevõte. Territooriumi poolest on see Euraasia mandri suurim tööstusettevõte. Seal töötab 33 000 inimest. Ettevõttele kuuluvad linnas oma kultuuri- ja spordipaleed ning staadion. Lisaks tööstusele tegeleb ettevõte ka põllumajandusega.

Nikolai Malõhhi sõnul on Uralvagonzavodi töötajate keskmine kuupalk 250 dollarit, paljud spetsialistid teenivad aga kuni 1000 dollarit. “Ma arvan, et ka Ahtme tehase töötajad hakkavad saama head palka ja sellest saavad maksude näol lisatulu kohalikud eelarved,” ütles Malõhh.

Vagunitehas rajatakse Ahtmesse ASile Silbet kuuluvale territooriumile. Silbet on tehase ehituse esimese järgu peatöövõtja.

NIINA VOROPAJEVA
Laupäev, 9.08.2003

Postitatud rubriiki Määratlemata. Talleta püsiviide. Kommenteerimine ja trackback-viidete lisamine ei ole lubatud.