VE: Märtin, Marko – rallisõitja

Marko Märtin Mehhikos.jpg:  

(29.11.2003)

Ford jätkab MM-il Märtiniga roolis
Andrus Allika

Ruut Ralli

Ford teatas eile, et jätkab tuleval aastal MM-võistlustel täisprogrammiga, sõitjateks ikka Markko Märtin ja Franēois Duval ning sihiks MM-tiitel.

Ford tugevdas suhteid tiimiga M-Sport, kes alates 1997. aastast on ralliprogrammiga Blue Oval suurepäraselt toime tulnud. Kuigi Fordile jääb üldkontroll, saab M-Sport tiitliheitluses suurema igapäevase vastutuse, teatab fordrallyesport.com.

Ford ja Märtin on tugevad tiitlipretendendid

“Markkol algavad juba järgmisel nädalal testid, praegu peate leppima vaid Fordi ametlike teadetega,” ütles Eestis Märtini pressisuhteid korraldav Juss Roden.

Euroopas Fordi mootorispordi eest vastutava Ford Team RS direktor Jost Capito ütles: “Näitasime tänavu kõigile, et meie auto Focus RS WRC ja meie noored sõitjad on konkurentsivõimelised. Olen kindel, et oleme tugevad tiitlipretendendid.”

Capito sõnul rõõmustab ta koostöö jätkumise üle nii rallitiimiga M-Sport kui ka peasponsoriga BP. “Koostöö jätkamine tiimiga M-Sport on tunnustus Malcolm Wilsonile ja tema juhitud väga professionaalsele meeskonnale. See näitab meie suutlikkust hoida Fordi efektiivselt rallispordis selle ala tipptasemel,” ütles Capito.

Efektiivsus tähendab Capito sõnul kulutuste täpset jälgimist ning sellest Fordile aruandmist. “Rallisport võimaldab nii Focuse kui ka kõigi teiste meie toodete vastu atraktiivsel moel tähelepanu äratada,” lisas Capito.

Seitsme aasta töö peab nüüd vilja kandma

Malcolm Wilsoni sõnul on tal Fordi otsuse üle väga hea meel. “Fordil on mootorispordis, eriti rallis väga suured traditsioonid ja tähtis on neid hoida,” ütles Wilson. “Läheme järgmise aasta meistrivõistlustele kahe autoga, läheme võitma. Markko Märtin ja Franēois Duval on tugevad sõitjad ja me oleme arendanud Ford Focus RS WRC autoks, mis võib võita iga ralli, igasuguse teekattega.”

Viimase seitsme aasta jooksul tehtud töö on loonud tugeva aluse, et võidelda tuleval aastal MM-tiitlile, kinnitas Wilson. “Usun, et Fordi/M-Spordi partnerlus annab selleks võimaluse,” ütles ta.

Tehtud otsus näitab, kui tähtsaks peab Ford ralli MM-võistlusi ning on ühtlasi tunnustuseks M-Spordi senistele saavutustele ralliprogrammi Blue Oval raames, hindas Wilson.

“See otsus on tähtis samm nii Fordile kui ka M-Spordile,” ütles Fordi Euroopa tootearenduse asepresident Derrick Kuzak. “Mul on väga hea meel, et Fordi kaubamärk jätkab 2004. aastal ralli MM-sarjas. Mul on sama hea meel, et suutsime tugevdada niigi fantastilisi suhteid tiimiga M-Sport.”

Allikas

xxx

Märtini mänedžer: «Markko ei jää tuleval aastal tööta!» Jaan Martinson ja Peep Pahv, PM, laupäev. 15. november 2003

Indrek Ilomets (Maaleht)
MURETSEVAD, KUID MITTE VÄGA: Markko Märtini mäned?er Paul Turner (vasakul) on optimistlik ja kinnitab, et ta hoolealune tööta ei jää.

Eesti spordifännide jaoks on hetkel kõige põletavamad küsimused: kas Ford jätkab tuleval aastal ralli MM-sarjas ja kui ei jätka, siis mis saab Markko Märtinist? «Ta hakkab võidu sõitma, mitte telerist rallit vaatama,» rahustas Märtini mäned?er Paul Turner.
 

Fordi kohta on selge vaid see, et midagi pole selget. Iga päev tiksub avalikkuse ette mittemidagiütlevat infot. Ka asjaomased ei räägi midagi asjalikku. «Võimalus, et Ford jätkab, on fifty-fifty,» sõnas Fordi pressi-esindaja Mark Wilford SL Õhtulehele paar päeva tagasi.

Ajakirja Autosport kodulehele ilmus reedel lühikokkuvõte artiklist, kus Fordi tiimi ohjava M-Sporti boss Malcolm Wilson kinnitas, et järgmisel nädalal on asi selge: «Oleme kaalunud kõiki võimalusi ning otsinud võimalikke lahendusi, otsus on peagi teada.»

Samas kirjutab Autosport, et kinnitamata andmetel on otsus jaatav. Kulusid suudetakse kärpida 30 protsenti ja Ford ning Märtin läbivad täisprogrammi. Ka internetiportaal wrc.com usub, et Ford jääb, viidates rallimaailmast tulnud siseinfole. Põhjus olevat lihtne – uue auto ehitamiseks on teinud tohutuid investeeringuid nii Ford kui ka M-Sport.

Ford jätkab, ei jätka…

Samas on mõni asjatundja arvanud, et suurkompanii staatuses Fordil pole põhjust nii kaua võimalusi kaaluda. Otsus olevat juba tehtud ja kui see oleks positiivne ei venitaks selle väljaütlemisega nõnda pikalt. Võimalik, et negatiivse uudise avalikustamiseks otsitakse sobivat aega.

Kinnitamata andmetel anti MM-hooaja lõppedes paljudele M-Spordi töötajatele lõpparve. See võib tähendada sammu kulude kärpimiseks, ent samas ka võimalust, et meeskond lõpetab ning töötajaid lihtsalt ei vajata.

Märtin viibib teadmatuses

Ometi seisab Turneri sõnul Märtinil kuni jõuludeni ees märkimisväärne hulk teste valmistumaks Monte Carlo ja Rootsi rallideks. Testid on tellinud Ford ja sestap on Märtinil vaatamata ebakindlale tulevikule käed-jalad tööd täis.

Neljapäeva õhtul ETV-le antud intervjuus kinnitas Märtin, et viibib teadmatuses. Fordi meeskonna pressiesindaja Mark Wilford on väitnud, et loobumise korral katkestatakse Märtiniga 2004. aasta lõpuni kehtima pidanud leping.

«Märtini leping Fordiga on seni jõus, ta on uue ja suurepärase auto arendamisse andnud tõsise panuse ning me loodame, et Ford jätkab, kuid meie sõna siin suurt ei maksa,» tunnistas Turner. «Ootame kannatamatult otsust, mis peaks tulema lähema seitsme päeva jooksul, kuid ei istu samal ajal käed rüpes. Vastupidi, töötame väga aktiivselt. Kui Ford ütleb ei, leiame Märtinile teise võimaluse MM-sarjas osalemiseks.»

Seega ei hakka Märtin ralli MMi telerist jälgima?

Turner: «Ei, ta on veel liiga noor, et rallit tugitoolist nautida, pealegi pole teleri vaatamine tervisele eriti kasulik.»

Kuigi uue meeskonna otsinguga on hiljapeale jäädud, pole kõik tiimid veel lõplikult komplekteeritud. Kas Märtinil on kusagil kohta?

«Pole tarvis muretseda!»

«Otseselt ei ole, kuid ta on liiga hea piloot, et tööta jääda,» tõdes Turner. «Olen veendunud, et meil õnnestub tema jaoks koht luua. Minu sõnum on: pole tarvis muretseda. Tuleb olla kannatlik.»

Uue mudeli rajale toovas Peugeot’ meeskonnas on kindel leping soomlasel Marcus Grönholmil. Teise numbri staatust peaksid jagama soomlane Harry Rovanperä ja belglane Freddy Loix. Neist esimesega pole veel lepingut allkirjastatud. Kummagi sõiduoskused pole viimasel ajal kiita. Kas venitamise taga on ootus, mis saab Fordist ja Märtinist?

Peugeot? Subaru? Vaevalt.

Peugeot´l on tegelikult ka neljas sõitja, tänavu koos Urmo Aavaga Suzuki meeskonnas JWRC sarjas osalenud Daniel Carlsson, ent tema osaleb ainult kruusarallidel ning sedagi tänavu kasutusel olnud autoga.

«Uudis Rovanperä kohta on ametlikult kinnitamata, aga jutud käivad jah,» oli Turner asjade käiguga kursis. «Loixiga on Peugeot’l leping olemas, samuti Carlssoniga, seega on tiimis piisavalt piloote.»

Äkki mahub ka Märtin Peugeot’sse?

«Kahtlane, aga mine sa tea,» sõnas Turner.

Koht võib vabaneda ka Subaru meeskonnas, seda juhul, kui Suurbritannia ralli eel ootamatult teadvuse kaotanud Richard Burnsi tervislik seisund ei luba eeloleval hooajal startida.

Subaru teise numbri värbamisel võib olla oma sõna ka värskel maailmameistril norralasel Petter Solbergil. Ent kas ta tahab näha enda kõrval Märtinit? Tänavu nautis Solberg meeskonnakaaslasena soomlast Tommi Mäkineni, kellega neil tekkisid head sõbramehe suhted.

Sarnase koosluse tekkimiseks on Solberg ja Märtin liialt erineva natuuriga ning Subaru eelistus võib kalduda näiteks praegu töötuks jäänud šotlase Colin McRae kasuks. Ka turunduslikult võib elava legendi staatuses McRae olla Subarule kasulikum.

Võimaliku variandina võib kõne alla tulla ka M-Spordi jätkamine erameeskonnana. Loobudes ülejäänud sõitjatest ning panustades ainult Märtinile võib rahalistest vahenditest isegi jätkuda.

«See on üks paljudest võimalustest,» nõustus Turner. «M-Sport omab väga head autot, tehast ja mehhaanikuid, seega pole probleem ralli MMil eratiimina startida. Probleem on läbida kõik 16 etappi, sest raha pole piisavalt.»

xxx

Nädala pärast 28. veebruaril hakkab WRC hooaja esimene kruusaralli Türgis, kus üks peafavoriite on eestlasest Fordi piloot Markko Märtin, kellega WRC.com tegi intervjuu.

Marko Märtin.Scanpix.jpg:

WRC.com: Oled saavutanud sel hooajal kaks neljandat kohta Rootsis ja Monte Carlos, kas oled hooaja algusega rahul?

Markko Märtin: Arvan, et hooaja algus on olnud hea, eriti Monte Carlo rallil saavutatud neljas koht. Montes saavutatud tulemus oli parem, kui oodata oskasin. Rootsis kaotasime esimesel päeval halbade teeolude tõttu liialt palju aega. Üldiselt võib ka Rootsi ralliga rahule jääda. Monte oli aga kindlasti parem kui Rootsi ralli. Rootsi rallile läksime kõrgete lootustega, kuid kahjuks kaotasime esimesel liialt palju aega, et oma kohta hiljem parandada. Montes lähenesime võistlusele õieti ning olime lähedal kolmandale kohale, mis oleks olnud uskumatu.

WRC.com: Lähened sa vaimselt rallidele sel aastal teisiti, kui eelmisel aastal?

MM: Jah, kindlasti. Üritame saavutada paremaid resultaate kui eelmisel aastal. Eelmisel aastal oli eesmärgiks kogemuste omandamine, sel aastal on ülesandeks heade tulemuste saavutamine Fordile ning teha kõik endast sõltuv, et meeskond edasi areneks. Marko Märtin Monte Carlo rallil.AP/Scanpix.jpg:

WRC.com: Kas sind koheldakse meeskonnas teisiti, nüüd kui oled põhisõitja?

MM: Jah. On alati olnud meeldiv töötada Fordi ja M-Sporti inimestega. Sel aastal eriti, kuna kõiki huvitab, mida ma ütlen ning naudin koostööd meeskonnakaaslastega. Minu meelest on see tore, mulle see meeldib.

WRC.com: Kas sinu küllaltki väike kogemus Euroopast väljas peetavatel rallidel tekitab sulle sel aastal muret?

MM: See on tõsi, et meil pole väljaspool Euroopat peetavatel rallidel niipalju kogemusi kui Euroopa rallidel. Kuid vähemalt ühe korra olen nüüdseks kõikidel rallidel osalenud. Olukord on palju parem kui eelmisel aastal. Suhtun olukorda palju positiivsemalt. Võib-olla ei sõida ma endiselt 100-protsendiliselt Euroopast väljas peetavatel rallidel, kuid olen kindel, et suudame korralikult võistelda ka nendel rallidel.  

Marko Märtin Monte Carlo rallil pärast SS12.Reuters/Scanpix.jpg:

WRC.com: Kõik lähevad Türgi rallile ilma eelnevate kogemusteta ning Ford Focus näitas ennast eelmisel aastal kruusarallidel väga heast küljest. Kas on tegemist ralliga, mida suudad võita?

MM: Raske on vastata, kuna ma ei tea ralli kohta midagi kindlat. Olen ainult kuulnud jutte, et see on sarnane Küprose ja Kreeka rallidele. Kindlasti arvan, et meil on tugev auto, kuna Ford Focus RS WRC on sarja vastupidavaim. Usun, et Türgis on karmid tingimused, mis meie autole sobivad. Oleme varem rasketes tingimustes häid tulemusi näidanud. Ma ei tea miks, kuna mulle isiklikult rasked rallid ei meeldi! Oleme senini hästi hakkama saanud, seega on kõik eeldused, et saavutame selle aasta parima resultaadi.

WRC.com: Seega poodiumikoht …

MM: Üritan igal rallil olla parem kui eelmisel. Kindlasti soovime saavutada paremat resultaati. Paberil paistab, et meil on kõik vajalikud eeldused, et saavutada hooaja parim resultaat. Kuid mul puudub ettekujutus, mis meid Türgis ees ootab. Peame esmalt minema Türki ning nägema, millised olud seal valitsevad, siis teame rohkem. Hetkel me lihtsalt oletame.

WRC.com: Mis sinu meelest teeb Ford Focuse rasketel kruusarallidel nii heaks?

MM: Arvan, et auto on ehitatud, et ta hästi vastu peaks. M-Sporti töötajad on teinud suurepärase töö auto ehitamisel. Auto on alati olnud valmis ning korralik. Kui on esinenud probleeme, on nad need kõrvaldanud. Tegemist on vana autoga, mis on kasutuses olnud alates 1999. aastast, seega on kõik suuremad probleemid leitud ja likvideeritud, mis teeb auto väga vastupidavaks. Tuleb tõdeda, et on uskumatu, kui vastupidav see auto on olnud kuueteistkümne ralli jooksul, kus ma ta roolis olen osalenud. See on praktiliselt uskumatu. Focus ei ole mind kunagi alt vedanud. Mina vedasin Focust eelmisel aastal kahel korral, kuid Focus pole mind alt vedanud. Arvan, et autol on väga hea ehituskvaliteet. Auto tundub purunematu.

WRC.com: Kas sinu meeskonnakaaslane Francois Duval on suutnud sel aastal tema õlul oleva pingega hakkama saada?

MM: Oleme sel hooajal sõitnud vaid 2 rallit, seega ei saa veel midagi öelda. Ta saavutas hea tulemuse Montes ning tõesti katkestas Rootsis. Arvan, et tema senised tulemused on OK.

WRC.com: Rallimaailm loodab uut Fordi autot näha Uus-Meremaa rallil, kuidas uue auto testimine senini läinud on?

MM: Seniste testimiste käigusl on kõik läinud väga hästi. Autol on hea potentsiaal, kuid me pole veel kindlad, et uus auto teeb debüüdi Uus-Meremaal. Pean tunnistama, et ootan uue auto tulekut ning selle roolis võistlemist. Ma ei suuda oodata, kuni auto rooli saan istuda.

WRC.com: Mis valdkondades on uus auto teinud suurima edasimineku?

MM: Meie praegune auto on väga hea aeglastel kiiruskatsetel. Focus on parim auto aeglastel lõikudel, seega kui suudaksime selle omaduse säilitada ning teha edasimineku muudes valdkondades oleks kõik OK. Arvan, et see juhtubki. Üritame säilitada vana auto head omadused ning teha sammu edasi kiiretel asfaldi- ja kruusalõikudel. Olen kindel, et arenguks on kõik vajalikud sammud tehtud.

Delfi Autoleht, 23.02.2003

xxx

Wilson: Ükskord võidab ka Markko

---

Delfi Autoleht
12. mai 2003 1:53
Malcolm Wilson

Fordi WRC meeskonna juht Malcolm Wilson oli loomulikult pettunud pärast meeskonna esisõitja Markko Märtini katkestamist Argentiina ralli esikohalt, kuid britt kinnitas, et eestlase esimene WRC rallivõit ei ole enam kaugel.

Märtini Ford Focus RS WRC auto mootoris kadus õlisurve pühapäevasel esimesel kiiruskatsel, kui eestlane oli läbinud kõigest 15 kilomeetrit.

Markko Märtin Argentiina rallil
Lehtikuva/Scanpix

„Markko esimene võit tuleb üks kord, kuid hea asi on see, et mitmed meie konkurendid on meie uut autot kiitnud,“ lausus Wilson wrc.com’ile. „Näitasime taas kord uue auto potentsiaali ning saime juurde enesekindlust – uus vedrustus käitus rasketel Argentiina teedel väga hästi, mis annab meile Kreeka ralliks eneseusku.“

„Mida varem Markko oma esimese ralli võidab, seda parem, kuna see on hea psühholoogiliselt ja lisab eneseusku,“ jätkas Wilson. „Olen näinud, millist efekti avaldab noore sõitja jaoks esimene rallivõit. Olen samas rahul, et meie noored sõitjad tõid Argentiina rallilt meeskondlikke punkte.“

Markko Märtin

Märtin näitas 2002. aasta Kreeka rallil suurepäraseid aegu ning liikus ralli võidu poole, kuni rehvipurunemine eestlaselt võiduvõimalused röövis. Märtin on kahel viimasel WRC rallil näidanud suurepärast kiirust ning liikunud esikolmiku koha suunas, kuid eestlast on alt vedanud uue Ford Focus RS WRC vastupidavus. „Loomulikult olen väga pettunud,“ lausus Märtin. „Olen juba pikka aega teinud kõik endast võimaliku, et võita ralli. Mõistan, et meil on uus auto ning sellega võib probleeme tulla, kuid vajaksime ka natuke õnne, mida meil hetkel pole,“ lisas Märtin.

„Nüüd tuleb oma tähelepanu pöörata Kreeka rallile, juhtisime seal eelmisel aastal ning soovin ka sel aastal seda teha,“ jätkas Märtin. „Oleme näidanud, et uuel autol on kiirust, et rallisid võita. Vajame vaid natuke õnne ning loodetavasti lähiajal võidame ka esimese ralli.“

xxx

(07.06.2003)

Esikohta hoidev Märtin sõitis Kreeka rallil 20 km pimesi
Eile Kreekas alanud MM-rallil juhib avapäeva kaheksa kiiruskatse järel Fordil kihutav Markko Märtin, kuigi viiendal katsel tuli tal 20 km läbida pimesi.

“Sõitsime auku ja hoop põrutas kapoti lahti. Lõhkusime tuuleklaasi ja auto katusel paikneva ventilatsioonisüsteemi,” selgitas Märtin. “Ma ei näinud teed ette rohkem kui 40 meetrit. Keerasime autot seal, kus arvasime olevat kurvid.” Märtini sõnul oli ta kui pime autoroolis, kuid tal ei tulnud hetkeksi pähe mõtet peatuda ja kapott sulgeda. Täna sõidetakse rallil kaheksa ja pühapäeval viimased kuus kiiruskatset.

Allikas

xxx

(11:19 08.06.2003)

Märtin võitis!

Uudise pilt

AKROPOLIS, 8. juuni (Sportnet) – Markko Märtin tegi lõpuks teoks selle, millele ta juba mitu korda on lähedal olnud – võitis MM-võistluste arvestusse kuuluva autoralli.

Akropolise ralli viimasel kiiruskatsel (13,47 km) sai koos Michael Parkiga sõitnud eestlane kirja neljanda aja ning lõpetas kolmepäevase võistluse 35,3 sekundit parema ajaga kui eksmaailmameister Carlos Sainz (Citroën). Kolmas oli mullu Inglismaa rallil Märtini eest esikoha napsanud Petter Solberg (Subaru, +42,7).

Punktikohale jõudsid veel MM-sarja üldliider Richard Burns (Peugeot, +1.56,6), Tommi Mäkinen (Subaru, +2.02,3), avapäeval Märtinile kuklasse hinganud Harri Rovanperä (Peugeot, +3.34,7), Gilles Panizzi (Peugeot, +3.44,3) ja kaheksandana kolme viimase aasta võitja Colin McRae (Citroën, +3.55,0). Ford võitis Akrpolise ralli neljandat aastat järjest, sest kolmel eelneval korral oli selle autoga kihutanud McRae.

Liidrikohal olev eestlane alustas Akropolise ralli otsustavat päeva kindla peale sõiduga, enne kahte viimast katset oli tema edu lähima jälitaja ees 44,4 sekundit. Märtin sai pühapäeval kirja 2., 5., 6. ja 7. koha. 20,65 km pikkusel New Tarzan 2 katsel kihutas eestlane Carlos Sainzi (Citroën) ja Gilles Panizzi (Peugeot) järel välja kolmanda aja ning edestas enne viimast võidukihutamist taas teiseks tõsunud Sainzi 46,7 sekundiga.

Kolmas oli New Tarzani katsel Colin McRae tekitatud tolmupilves aega kaotanud ning teiselt kohalt taanduma pidanud Petter Solberg (+56,1). McRae kukkus neljandalt kohalt kaheksandaks, sest Citroeni mootor kaotas võimsust ning kiiruskatse lõpus tuli mehel isegi korraks peatuda.

Märtin alustas ralli kolmandat päeva teise kohaga 18,39 km pikkusel katsel, kaotades Petter Solbergile (Subaru) 9,9 sekundit. Sainz suutis näidata vaid seitsmendat aega, olles norralasest 16,7 sekundit aeglasem.

Solberg lõi kõiki ka järgmisel 20,64 km kihutamisel. Märtin oli aeglasem 4,7 sekundit, saades viienda koha ja lubades ette McRae, Burnsi ja Sainzi.

Kuna Burns oli kuklasse hingamas Mäkinenile, tuli neljakordsel maailmameistril gaas põhja suruda ja soomlane võitis 19. katse 0,5 sekundiga Sainzi ees. Hispaanlane võitis omakorda Solbergi vastu väärtuslikud 0,5 sekundit, nende vahele mahtus veel McRae. Burns oli Mäkinenist aeglasem 2 sekundit, Märtin kuuendana 5,1 sekundit.

Kui pärast 19. katset oli pikka aega teisena kulgenud Carlos Sainzi edu kaks pühapäevast kihutamist võitnud Petter Solbergi (Subaru) ees vaid 0,9 sekundit, siis 20. kiiruskatse võitnud norralane edestas hispaanlast 6,3 sekundiga ja tõusis ise teiseks. Märtinist jäi Solberg maha 34,4 sekundiga, edestas aga Sainzi 4,9 sekundiga. Märtin jäi sellel, 18,4 km pikkusel katsel Solbergist maha 23,9 sekundiga.

Teistel oli poodiumikohale tõusmine ilma konkurentide viperusteta juba raske – neljandal kohal olnud McRae (Citroën) kaotas Sainzile juba 54,6 sekundiga ja viiendal kohal olnud Tommi Mäkinen (Subaru) üle minuti. Viimased kolm punktikohta kuulusid Peugeot sõitjatele – Richard Burnsile, Harri Rovanperäle ja Gilles Panizzile.

Allikas

XXX

(28.07.2003)

Märtin pigistas endast ja autost välja parima
Andrus Allika

Ruut  Markko Märtin võitis Saksamaal kümme kiiruskatset ja rallitähe auhinna

Ruut  Fordi tiimi boss lubab Jyväskylä ralliks müstilised vead kõrvaldada

Uudise pilt
Markko Märtin oli Saksamaa rallil kõige õnnelikum laupäeva õhtul. Päeva üheksast kiiruskatsest võitis ta viis ning tõusis kümnendalt kohalt kolmandaks.
Foto: Reuters

Markko Märtin ja Michael Park lõpetasid Saksamaa ralli viienda kohaga, kuigi võitsid 22-st kiiruskatsest kümme. Uus Ford Focus oli oma esimesel asfaldirallil kahtlemata kiireim auto, paraku vedas reedel alt käigukast ja eile jõuülekanne.

“Tegime legendis mullusega võrreldes palju muudatusi, sõidame peaaegu iga kurvi üks käik kõrgemalt ja see on ka meie aegades näha,” selgitas Märtin Fordi pressiteenistusele.

Märtini suurepärane sõit tõi talle tänavu teist korda Inmarsati rallitähe auhinna 5000 USA dollarit, mille eestlane andis Parkile, Fordi rehviinsenerile George Black’ile ja luuretiimile Henrik Lundgaard-Mike Corner.

Kolmest päevast vaid ühel, laupäeval kulges Märtini sõit probleemideta ning siis oli ta lausa maagiline: võitis üheksast kiiruskatsest viis ning tõusis reedeselt kümnendalt kohalt kolmandaks. Peaaegu pooleteiseminutiline kaotus liidrile oli kahanenud vaid 34,8 sekundini.

Ei lootnud poodiumikohta

“See oli suurepärane päev, ma poleks uskunud, et suudame õhtuks tõusta poodiumikohale,” rääkis Märtin laupäeval Fordi pressitalitusele. “Me ei saa muuta seda, mis juhtus reedel. See on läinud, kuid me pigistasime välja oma parima. Ma ei usu, et suudan pühapäeval olla kiirem kui täna. Teist kohta ja Marcus Grönholmi on raske püüda, kui ta ise viga ei tee, kilomeetreid on alles jäänud liiga vähe. Püüame Colin McRae’d ja Richard Burnsi enda taga hoida.”

Saksamaa ralli
• Lõppjärjestus: 1. Sébastien Loeb (Prantsusmaa, Citroën) 3:46.50,48, 2. Marcus Grönholm (Soome, Peugeot) +3,6, 3. Richard Burns (Suurbritannia, Peugeot) +19,7, 4. Colin McRae (Suurbritannia, Citroën) +31,4, 5. Markko Märtin (Eesti, Ford) +57,9, 6. Carlos Sainz (Hispaania, Citroën) +1.38,6, 7. Francois Duval (Belgia, Ford) +1.48,1, 8. Petter Solberg (Norra, Subaru) +2.30,2.
Kokku (8 etappi 14-st).
• Sõitjad: 1. Burns 43, 2. Sainz 39, 3. Grönholm 38, 4. Loeb 33, 5. Solberg 30, 6. McRae 28, 7. Märtin 27 punkti.
• Tootjad: 1. Peugeot 95, 2. Citroën 88, 3. Ford 50, 4. Subaru 49, 5. ·koda 20, 6. Hyundai 7 punkti.

Paraku ei õnnestunud eile seda ülesannet täita, kuigi Märtin võitis kuuest kiiruskatsest kolm.

Pühapäeva teisel ehk 18. kiiruskatsel kadus Focusel nelivedu. Esialgu langes Märtin neljandaks, kuid ka kogu järgmine kiiruskatse tuli sõita vaid tagaveo jõul, mis tõi vaid 15 aja ja veel 43 sekundit kaotust. Hilinemise eest lisandus veel 20 trahvisekundit ning Märtin oligi langenud viiendaks. Viimase kolme kiiruskatse parimad ajad ei muutnud enam olukorda.

“Auto jättis mulle nädalavahetusel hiilgava mulje,” kiitis Märtin. “Koos Michelini rehvidega moodustab see asfaldil suurepärase paketi. Tingimused olid rasked, kuid me ei teinud ühtegi viga. Olen pettunud, et me poodiumile ei pääsenud. Mida peab inimene tegema, et tal pisutki õnne oleks? Eelmisel kuul Akropolise ralli ajal vist võttis Jumal vaba nädalavahetuse, sest meil polnud siis üldse ebaõnne ja võitsime!”

Ford võib võita iga ralli

Ford BP tiimi direktorit Malcolm Wilsonit valdasid vastuolulised tunded: “Olen pettunud ja kurb, et me ei jõudnud poodiumile, sest enne tänaseid probleeme oli Markkol võimalus Grönholmile survet avaldada. Kuid teisalt sõitsid nii auto kui Markko lihtsalt vapustavalt. Kümme kiiruskatse võitu on palju enam kui oskasime oodata. Nüüd oleme suutelised võitma igal rallil.”

Wilsoni sõnul on eile jõuülekandega juhtunu täielik müstika. “Üritame enne järgmist rallit selgusele jõuda, mis selle rikke esi- ja keskdiferentsiaali vahel põhjustas,” lubas Wilson.

Reedese käikukasti rikke põhjus aga on juba teada. “Viga oli hüdraulikas, klapis, mida oleme kasutanud juba 2000. aastast alates ning see pole seotud uue autoga,” lausus Wilson.

Ralli MM-võistluste järgmine etapp on 7.-10. augustini toimuv Jyväskylä kruusaralli.

Allikas

xxx

(14:36 04.11.2003)

The Sun: Märtin päästis Burnsi elu

Uudise pilt
Foto: SWRT

LONDON, 4. november (EPLO) – Briti tabloidlehe The Sun andmetel peab rallisõitja Richard Burns olema tänulik oma rivaalile Markko Märtinile, kui inglane autoroolis minestas ja eestlane tema elu päästis.

Burns (pildil) minestas oma isikliku Porche 911 Turbo roolis kiirteel, kui Peugeot’ ralliäss sõitis Cardiffi poole, et alustada ettevalmistusi UK ralliks.

Rallimees sõitis kiirteel kõige vasakpoolsemas reas, kui ta minestas, kuid õnneks istus kõrvalistmel Märtin, kes reageeris kolleegi minestamisele kiiresti ja roolis auto tee kõrvale.

Burns tuli seejärel teadvusele, kuid minestas kohe uuesti ning Märtin kutsus kohale kiirabi.

32aastane inglane on kaevanud halva enesetunde üle pärast kolme nädala eest Ðotimaal testisõitudel toimunud avariid, nädal pärast seda oli tal teine avarii Kataloonia rallil.

Märtin ütles Suni teatel vaid seda, et „Richardil vedas, et ma temaga koos olin”.

Allikas
Postitatud rubriiki Määratlemata. Talleta püsiviide. Kommenteerimine ja trackback-viidete lisamine ei ole lubatud.