VE: Smuuli viadukt

Veokid vajutasid silla ligi 5 sentimeetrit allapoole

18.06.2007 00:01Urmas Tooming, Postimees

Reede hommikul kella viie paiku seisis neli killustikukoormaga ja töötava mootoriga kallurit Smuuli tee pikendusel ning ootas käsklust, et sõita sillale. Algas Eesti pikima viadukti proovikoormamine.

 
Teisel koormuskatsel sõitis Smuuli silla keskele kaheksa raskeveokit, silla all seisis samal ajal bensiinirong.
Foto: Toomas Huik

Küsimusele, miks katsetused nii vara hommikul pidid algama, vastas Merko Ehituse juhatuse liige Andres Agukas: «Möödunud päevade väga soojade ilmade tõttu tekkis kartus, et keskpäevase kuumusega võivad 30-tonnised veokid sillal seistes kahjustada vastvalatud asfalti.»

Reedehommikune jahe ilm ja tugev tuul lõid tema sõnul proovikoormamiseks parimad tingimused.

Kaks katset

Agukas selgitas Postimehele, et kõige tõepärasema tulemuse saamiseks otsustas Merko Ehitus koostöös Šveitsi firmaga Dreibau Ingeneurs Conseils teha kaks koormuskatset. Esimesel korral sõitis sillale neli 30-tonnist kallurit. See katse pidi jäljendama olukorda, kui viadukti ületab üliraske kuni 120-tonnine veok.

Teine koormuskatse oli Agukase sõnul veelgi vastutusrikkam. Selle käigus sõitis viadukti keskele 8 raskeveokit, mis andis koormuseks 240 tonni. Katsega prooviti rohkem kui 160 sõiduauto raskuse mõju silla keskmisele osale.

Kui esimesel koormamisel lähtuti euronormidest, siis teise puhul võttis Merko aluseks Venemaa ehitusnormid, mis mitmel puhul on Euroopa ettekirjutustest märksa rangemad.

Tegevus Smuuli tee sillal käis kindla stsenaariumi järgi. Kui raskeveokid olid koha sisse võtnud, hakkasid osaühingu Geodeet mehed iga kümne minuti tagant neljas kohas laserkiirega mõõtma, kui palju betoonkonstruktsioon autode raskuse all vajub. Seda tehti ligi tunni vältel.

Pärast esimese koormuskatse lõppu sõitsid veokid sillalt alla, et anda konstruktsioonile veidi aega endise kõrguse taastamiseks. Alles seejärel lasti sillale järgmised raskeveokid, et alustada teist katset.

Mõõtmistulemused teada, võrdlesid geodeedid neid varem teoreetiliste arvutuste põhjal saadud silla lubatud läbivajumisega. Arvutused kinnitasid, et koormamisel tohiks vantsild allapoole vajuda 49 millimeetrit. Mõõtmine näitas sellest kahe millimeetri võrra väiksemat vajumist. Lõplikud tulemused selguvad selle nädala esimestel päevadel.

Ohutus on tagatud

Pärast Smuuli silla esimest koormamist vuras kohale politseiauto. Siiski ei olnud tegemist mingi seaduserikkumisega. Politseinikud tarisid sõiduki pagasiruumist välja katses osalevate raskeveokite teljekoormuse mõõtmise aparatuuri, et arvutusteks täpsed andmed teada saada.

Selgus, et kallurite teljekoormus oli üleliia suur – lubatud 25 asemel kaalusid masinad

30 tonni. Merko Ehitus oli aga õnneks hankinud kõik vajalikud load, nii et sohvrid võisid oma veokitega rahulikult tänaval sõita ega pidanud trahvimist kartma.

Kokkuvõttes näitasid reedesed koormuskatsed, et sild vastab kõigile ohutusnõuetele ning linnavalitsus koos ehituse peatöövõtja Merko Ehitusega võib seal 22. juuni keskpäeval liikluse pidulikult avada.

Sild võimaldab sõita Peterburi teelt otse Suur-Sõjamäe tänavale ning leevendab seega Ülemiste ristmiku suurt koormust.

370-meetrine Smuuli tee sild on Eesti pikim. See koosneb 200-meetrisest talasillast ning 170-meetrisest vantsillast. Esialgu pidi rajatis valmis saama juba mullu septembri lõpus, seejärel tänavu mais.

Kuna Postimees hakkas kirjutama silla kõverusest, nõudis Tallinna linnavalitsus proovikoormamist. See nihutas rajatise lõpliku valmimise jaanipäevani.

Postitatud rubriiki Määratlemata. Talleta püsiviide. Kommenteerimine ja trackback-viidete lisamine ei ole lubatud.