VE: Kalm, Valdo – EMT hindaja

Valdo Kalm: operaatori vahetab 100 000 klienti

12.08.2004


Toivo Tänavsuu

Uudise pilt
Valdo Kalm on veendunud, et numbriliikuvusega EMT mitte ainult ei võida, vaid ka kaotab kliente.
Foto: Rauno Volmar

Esialgsete plaanide kohaselt saavad mobiiliomanikud teise operaatori juurde kolides oma telefoninumbri säilitada alates 1. jaanuarist 2005.

•• Kui palju kliente numbriliikuvuse tulemusena mobiilioperaatorit vahetab?

Minu hinnangu järgi võib Eestis umbes kümnendik või pisut enam kliente operaatorit vahetada. Eestis on jämedalt öeldes miljon mobiiliklienti.

Tegemist on küllaltki uue asjaga kõikides Euroopa Liidu maades. Rootsis ja Leedus näiteks oli numbriliikuvus väga väike – mõne protsendi ligi, Soomes aga oluliselt suurem.

•• Millised tegurid seda mõjutavad? Kui suur hakkab klientide liikuvus olema?

Eks kõige rohkem mõjutavad atraktiivsed pakkumised. Teenuse hind on kindlasti peamisi argumente, kuid mitte ainus. Peale selle mõjutab ka teenuse kvaliteet, kindlasti on palju inimesi, kes ootavad numbri liikuvust just seetõttu, et siis saab parema levialaga operaatori juurde kolida.

•• Milline operaator numbriliikuvusest enim võidab, milline on suurim luuser?

Kõigil on omad riskid ja võimalused. Meie näeme oma võimalusi mitmes kliendisegmendis.
Varem on väidetud, et Radiolinja võib saada suurimaks kaotajaks numbriliikuvuse tulemusena, sest EMT rõhub selgelt teenuse kvaliteedile, Tele2 teenuse heale hinnale, Radiolinja aga ei oska kummagi väärtuse kaudu end turul defineerida.

See võib tõesti nii minna. Minu meelest ei ole Radiolinja jätkuvalt oma niðði leidnud.

•• Milliste atraktiivsete pakkumistega on EMT-l plaanis välja tulla, et kliente teistelt operaatoritelt üle meelitada?

Sellest on natuke vara rääkida. Kindlasti tulevad mõningad atraktiivsed pakkumised, välistatud pole ka täiesti uudsed turundusvõtted. Kindlasti tahame jätkata EMT ja Elioni ühiseid sooduspakkumisi.

•• Kliente huvitab mobiilikõnede hind. Kuidas numbriliikuvus seda mõjutab?

Hind on üks argument, kuid see ei saa teab mis superhullult kukkuda. Telekomi valdkond nõuab investeeringuid. Hakkame rääkima kolmanda ja neljanda generatsiooni mobiiliteenustest – selle tagamiseks on vaja hoida teatavat teenuste hinnataset.

•• Kas keskmiselt 10-protsendilist kõnede hinnalangust võib pidada realistlikuks prognoosiks?

See võib nii minna küll.

Radiolinja: meie võit on numbri liikumine

•• Radiolinja Eesti juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul teeb firma kõik selleks, et numbriliikuvuse rakendumisel uusi kliente juurde saada.

•• Ka Hiiepuu hinnangul võiks 10 protsenti klientidest järgmisel aastal mobiilioperaatorit vahetada.

•• “See hakkab tugevasti sõltuma uute operaatorite turule tulekust, mida rohkem on turuosalisi, seda suurem on klientide liikuvus,” ütles ta.

•• Turul osalemise strateegiad ei ole tema sõnul kindlasti veel ammendunud.

•• Näiteks ei ole Eestis seni ühtegi operaatorit, kes ainult elektroonilisi kanaleid kaudu teenust pakuks.

•• Radiolinja turuniðiotsinguid kommenteerides ütles Hiiepuu, et firma oli pikki aastaid turul hinnaliider, kuid loobus sellest positsioonist kvaliteedile keskendudes.

•• “See üleminek on meie jaoks olnud hall tsoon, see on keeruline ja võtab aega,” ütles ta.

•• Hiiepuu lisas, et Radiolinja Eesti püüab pakkuda parima hinna ja kvaliteedi suhtega suurt teenuste valikut koostöös Vodafone’iga.

•• Mobiilikõnede hinnad pole Hiiepuu sõnul Eestis kordagi kasvanud ning see suundumus jätkub.

•• Mingeid enneolematuid hinnaüllatusi pole Radiolinjal tema sõnul jaanuaris turule tuua.

Tele2: liikuvus oleneb mugavusest

Sõltub lihtsusest

Palju lahtisi otsi

•• Tele2 Eesti turundusdirektori kt Kristjan Seema hinnangul sõltub numbriliikuvuse tulemus sellest, kui lihtsaks operaatori vahetus klientidele tehakse. “Täna on siin veel väga palju lahtisi otsi, pole selge, kuidas asi kliendi jaoks välja nägema hakkab,” ütles ta.

••Lihtsaim variant kliendi jaoks oleks tema sõnul see, kui operaatori vahetamiseks piisaks uue operaatori juures uue lepingu sõlmimisest. Uus ja vana operaator klaariks siis omavahel asjad ära.

Kliente ei taheta kaotada

Võib tüütuks muutuda

••Keerulisema variandi korral tuleks enne ühe operaatori juures vana leping lõpetada ja siis uue juurde uut lepingut sõlmima minna.

••Seema sõnul pole ka selge, kuidas klient uue korra järgi teadma hakkab, millise võrgu numbrile helistab. Ühe variandina kaalutakse automaatset teavitamist enne kõne algust. “Selline asi võib tüütuks muutuda,” ütles ta.

••Seema sõnul ei lähe ka Tele2 numbriliikuvusele vastu mõtetega kliente kaotada.

Allikas
Postitatud rubriiki Määratlemata. Talleta püsiviide. Kommenteerimine ja trackback-viidete lisamine ei ole lubatud.